Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020., poz. 256 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U z 2019 r. poz. 1000,1495,1556,1751,2294).
Wykaz potrzebnych dokumentów:
- Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych;
- Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w danym punkcie w roku poprzednim.*
Opłaty:
17 zł opłaty wnoszone do kasy urzędu lub przelewem na konto:
PKO BANK POLSKI S.A. Oddział 1 w Czarnej Białostockiej
39 1020 1332 0000 1602 0037 4298
*Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, są obowiązani do złożenia, do dnia 31 stycznia, pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim. Opłata za korzystanie z zezwolenia wyliczana jest na podstawie wartości sprzedanego alkoholu w roku poprzednim.
Opłata, w przypadku przedsiębiorcy rozpoczynającego działalność wnoszona jest na rachunek gminy, przed wydaniem zezwolenia, w wysokości:
- 525 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa;
- 525 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa);
- 2100 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.
Opłaty w przypadku przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:
- 37 500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% alkoholu oraz piwa - wnosi w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim;
- 37 500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) - wnosi w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim;
- 77 000 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu - wnosi w wysokości 2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.
Opłata wnoszona jest na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego.
Miejsce wykonania usługi:
Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej, pokój nr 209, tel. 713-13-66,
osoba odpowiedzialna mgr Ewa Rosiak- Giemuła –podinspektor ds. kadr i działalności gospodarczej
Czas realizacji usługi:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Uwagi dodatkowe:
Formy złożenia wniosku:
- osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej przy ul. Torowej 14A – pok. nr 101 (kancelaria - parter); opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy;
- wysłany listem poleconym na adres Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej, 16-020 Czarna Białostocka ul. Torowa 14A, opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy, którego własnoręczność poświadczona jest przez notariusza;
- przesłany drogą elektroniczną opatrzony podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym albo podpisywany podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Uwaga: Aktualizacja kart usług jest przeprowadzana corocznie, w terminie do końca pierwszego kwartału. Aktualizacja z dnia 13.03.2020 r.